Auteursfiche
Auteur Pithouse, Andrew |
Beschikbare documenten van deze auteur



Titel : Adults Rule? Children, Advocacy and Complaints to Social Services Documenttype: artikel Auteurs: Pithouse, Andrew, Auteur ; Crowley, Anne, Auteur Uitgegeven: Hoboken [USA] : Wiley-Blackwell Publicatiedatum: 2007 Tijdschrift: Children & Society, ISSN 1099-0860 Vol. 21, No. 3 Paginering : 201–213 Taal : Engels (eng) Trefwoorden: Beleid:Kinderrechtenbeleid:Implementatie en monitoring:Algemeen
Justitie:Kindvriendelijke justitie
Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Verenigd KoninkrijkSamenvatting: Dit artikel geeft de resultaten weer van een een studie gefinancieërd door de Welsh Assembly, over klachten die verband houden met kinderen en hun gebruik van diensten die instaan voor belangenbehartiging, in opdracht van de lokale autoriteiten in Wales. Dit is de eerste studie in zijn soort in Wales, en er bestaat dus geen uitgangswaarde waarmee de bevindingen vergeleken kunnen worden. De data wordt dus bediscussieërd in de context van brede onderzoeksliteratuur in het VK en in relatie tot de twee belangrijkste thema’s. Deze thema’s zijn (a) het aantal klachten tot de sociale diensten die betrekking hebben tot kinderen en de belangrijkste karakteristieken van deze klachten, vooral de betrokkenheid van de diensten die instaan voor de belangenbehartiging; en (b) het standpunt van de kinderen over de klachten en hun ervaringen met betrekking tot onafhankelijke bepleiting. Het artikel toont de dominantie van volwassenen aan in het klachtensysteem van kinderen en de gelimiteerde betrokkenheid van de advocatuur in het ondersteunen van kinderen die een klacht neerleggen. De dringende nood voor een kind-gecentreerde aanpak die een authentieke stem geeft aan kinderen en hun rechten is de belangrijkste conclusie die kan gesteld worden van het bewijs dat werd verzameld in deze studie. Summary: This article sets out results from a Welsh Assembly government-funded study of complaints involving children and their use of advocacy services commissioned by local authorities in Wales. As this is the first study of its kind in Wales there is no baseline against which to compare the findings, hence we discuss the data in the context of a wider UK research literature and in relation to two key themes. These are (a) the number of complaints to social services involving children and the main characteristics of these complaints, particularly the involvement of an advocacy service and (b) the views of children about making a complaint and their experience of independent advocacy. The article reveals the adult-dominated nature of the children's complaints system and the limited involvement of advocacy in supporting children who make a complaint. The pressing need for a more child-focused approach that gives authentic voice to children and their rights is the key conclusion drawn from the evidence gathered in this study. Link naar een elektronische bron: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1099-0860.2006.00051.x/abstract Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1404
Titel : A Tale of Two CAFs: The Impact of the Electronic Common Assessment Framework Documenttype: artikel Auteurs: Pithouse, Andrew, Auteur ; Hall, Chris, Auteur ; Peckover, Sue, Auteur ; White, Sue, Auteur Uitgegeven: Oxford University Press (New York) Publicatiedatum: 2009 Tijdschrift: British Journal of Social work Vol. 39, No. 4 Paginering : p. 599-612 Taal : Engels (eng) Trefwoorden: Beleid:Kinderrechtenbeleid:Implementatie en monitoring:Algemeen
Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Verenigd Koninkrijk
Media:TechnologieSamenvatting: Het gemeenschappelijk Evaluatiekader (Common Assessment Framework CAF) is een elektronisch systeem voor het evalueren van kinderen en het delen van informatie tussen kinderwelzijnprofessionals, dat zich in verschillende stadia van proeftijd en implementatie bevindt in Engeland en Wales. De interesses van de auteurs gaan over het feit dat in het implementatieproces de beleidsdoelen ondergedompeld worden in de dagdagelijkse praktijk en dat er, op analytische wijze, verschillen bestaan tussen het evaluatiekader van het beleid en het evaluatiekader van de praktijk. Kort uitgelegd zijn er twee conceptuele evaluatiekaders, de formele beleidsconstructie en het toegepaste kader geconstrueerd door verschillende organisaties over Wales en Engeland, waarin er geen enkelvoudig model bestaat. De auteurs tonen inderdaad aan dat er verschillende manieren bestaan van gelijkaardige evaluatie-designs die gebruikt worden in de praktijk. In plaats van de onderzoeksresultaten te herhalen, gebruiken de auteurs deze kans om hun argumenten over de belangrijkste aannames en de conceptuele eigenschappen die de basis vormen van het evaluatiekader van het beleid en de praktijk te ontwikkelen en te synthetiseren. Deze aannames kunnen een herkomst hebben die verband houdt met informatie- en communicatietechnologieën (ICT) in het kinderwelzijn. Summary: The Common Assessment Framework (CAF) is an electronic system for assessing children and sharing information between child welfare professionals, which is at various stages of pilot and implementation in England and Wales. Our interest here is that in the course of implementation, policy aims have become submerged in day-to-day practice and that, analytically, there are differences between the ‘CAF of policy’ and the ‘CAF of practice’; in brief, there are, conceptually, two CAFs, the formal construct of policy and the applied CAF as constructed by multiple organizations across Wales and England, wherein there is no singular model. Indeed, we demonstrate that there are all manner of common assessment designs operating in the world of practice. Rather than rehearsing our research findings, we use this opportunity to develop and synthesize our arguments about key assumptions and conceptual properties that underpin the CAF of policy and practice and which may have wider provenance in respect of information and communication technologies (ICTs) in child welfare. Link naar een elektronische bron: http://bjsw.oxfordjournals.org/content/39/4/599.abstract?sid=c4f44f4e-9a6f-4ca7- [...] Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1606 Trust, risk and the (mis)management of contingency and discretion through new information technologies in children's services / Pithouse, Andrew
![]()
Titel : Trust, risk and the (mis)management of contingency and discretion through new information technologies in children's services Documenttype: artikel Auteurs: Pithouse, Andrew, Auteur ; Broadhurst, Karen, Auteur ; Hall, Chris, Auteur ; Peckover, Sue, Auteur ; Wastell, Dave, Auteur ; White, Sue, Auteur Uitgegeven: Thousand Oaks [USA] : SAGE Publications Publicatiedatum: 2012 Tijdschrift: The Journal of Social Work Vol. 12 No. 2 Paginering : 158–178 Taal : Engels (eng) Trefwoorden: Gezondheid en welzijn:Jeugdhulp:Algemeen
Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Verenigd Koninkrijk
Media:TechnologieSamenvatting: Het artikel toont aan dat er een kloof bestaat tussen fundamentele waarden en risico-management door de erosie van vertrouwen in het professionele sociaal werk en de verschuiving naar meer gebruik van informatietechnologieën te onderzoeken. Dit laatste moet meer vertrouwen in het systeem genereren, zoals het Integrated Children's System (ICS), dat een meer verantwoordelijk management voor het onvoorziene wil aanbieden. Er wordt gebruik gemaakt van data uit een recent multi-methode onderzoek over praktijk op de eerste lijn, gefinancierd door de Economisch en Sociale Onderzoeksraad uit het Verenigd Koninkrijk. Het standpunt, dat de onzekerheid en de ambiguïteit van risicovol sociaal werk op een veiligere manier moet worden gemodereerd met behulp van computer-gebaseerde technologieën voor rapportage en besluitvorming, wordt uitgedaagd. Summary: The article exposes a gap between core values and risk management by examining the erosion of trust in professional social work and consequent shift towards new information technologies which intend to generate system confidence, such as the Integrated Children's System (ICS) which seeks to provide a more accountable management of contingency. Drawing on data from our recent multi-method research of frontline practice funded by the UK Economic and Social Research Council, we challenge the view that the uncertainty and ambiguity of risk-immersed social work can be more safely moderated by computer-based technologies for reporting and decision-making. Link naar een elektronische bron: http://jsw.sagepub.com/content/early/2011/02/17/1468017310382151.abstract?rss=1 Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1338