Auteursfiche
Auteur White, Sue |
Beschikbare documenten van deze auteur



Representing children's views and best interests in court: an international comparison / Bilson, Andy
![]()
Titel : Representing children's views and best interests in court: an international comparison Documenttype: artikel Auteurs: Bilson, Andy, Auteur ; White, Sue, Auteur Uitgegeven: Hoboken [USA] : Wiley-Blackwell Publicatiedatum: 2005 Tijdschrift: Child Abuse Review, ISSN 1099-0852 Vol. 14, No. 4 Paginering : 220–239 Taal : Engels (eng) Trefwoorden: Beleid:Kinderrechtenbeleid:Implementatie en monitoring:Algemeen
Justitie:Kindvriendelijke justitieSamenvatting: Deze paper verstrekt een vergelijking tussen een aantal alternatieve modellen van internationale gebruiken in relatie tot het aanstellen en organiseren van een voogd ad litem en andere personen die representatief zijn voor kinderen in de kinderzorg en in familierechtelijke procedures. De paper toont aan dat, in hun pogingen om de noden van kinderen te adresseren in verband met vertegenwoordiging in zaken die van toepassing zijn op hun welzijn, Engelssprekende landen geprobeerd hebben om de twee opvallende artikels van het VN Verdrag inzake de Rechten van het Kind te vermengen, nl. Artikel 3, dat handelt over het belang van het kind en Artikel 12, dat handelt over het recht om hun wensen en gevoelens uit te drukken. De persoon die het kind vertegenwoordigt, wordt aangesteld voor het beoordelen van hun belangen en, meestal als tweede plicht, het meedelen van hun standpunten, in systemen waar wettelijke vertegenwoordiging van het type ‘stand alone’ werd geïmplementeerd. De paper besluit dat voor sommige groepen van kinderen in publieke of private gerechtelijke procedures, een advocaat (in plaats van een voogd die kijkt naar het belang van het kind, en indien van toepassing een wettelijke vertegenwoordiger) een betere vertegenwoordiging kan verzekeren voor de kinderen in de gerechtshoven en een betere participatie van kinderen in gerechtelijke procedures, een grotere rol voor kinderen als burgers en een betere implementatie van hun rechten. Summary: This paper provides a comparison of a number of alternative models of international practice in relation to the appointment and organization of guardians ad litem and other children's representatives in child care and family proceedings. The paper notes that, in their attempts to address the need for children to have representation in matters affecting their welfare, English-speaking countries have tended to conflate the two salient Articles of the United Nations Convention on the Rights of the Child, that is, Article 3, which deals with the child's best interests, and Article 12, which deals with their right to express their wishes and feelings. Where systems other than ‘stand alone’ legal representation have been put in place, the child's representative is charged with both assessing their best interests and, often as a secondary duty, communicating their views. The paper concludes that for some groups of children in public or private law proceedings, an advocate (rather than a best interest oriented guardian, and where necessary in addition to a legal representative) may enable better representation of the child in the courts and greater participation by children in legal proceedings, an increased role for children as citizens and a fuller implementation of their rights. Link naar een elektronische bron: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/car.902/abstract Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1428
Titel : A Tale of Two CAFs: The Impact of the Electronic Common Assessment Framework Documenttype: artikel Auteurs: Pithouse, Andrew, Auteur ; Hall, Chris, Auteur ; Peckover, Sue, Auteur ; White, Sue, Auteur Uitgegeven: Oxford University Press (New York) Publicatiedatum: 2009 Tijdschrift: British Journal of Social work Vol. 39, No. 4 Paginering : p. 599-612 Taal : Engels (eng) Trefwoorden: Beleid:Kinderrechtenbeleid:Implementatie en monitoring:Algemeen
Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Verenigd Koninkrijk
Media:TechnologieSamenvatting: Het gemeenschappelijk Evaluatiekader (Common Assessment Framework CAF) is een elektronisch systeem voor het evalueren van kinderen en het delen van informatie tussen kinderwelzijnprofessionals, dat zich in verschillende stadia van proeftijd en implementatie bevindt in Engeland en Wales. De interesses van de auteurs gaan over het feit dat in het implementatieproces de beleidsdoelen ondergedompeld worden in de dagdagelijkse praktijk en dat er, op analytische wijze, verschillen bestaan tussen het evaluatiekader van het beleid en het evaluatiekader van de praktijk. Kort uitgelegd zijn er twee conceptuele evaluatiekaders, de formele beleidsconstructie en het toegepaste kader geconstrueerd door verschillende organisaties over Wales en Engeland, waarin er geen enkelvoudig model bestaat. De auteurs tonen inderdaad aan dat er verschillende manieren bestaan van gelijkaardige evaluatie-designs die gebruikt worden in de praktijk. In plaats van de onderzoeksresultaten te herhalen, gebruiken de auteurs deze kans om hun argumenten over de belangrijkste aannames en de conceptuele eigenschappen die de basis vormen van het evaluatiekader van het beleid en de praktijk te ontwikkelen en te synthetiseren. Deze aannames kunnen een herkomst hebben die verband houdt met informatie- en communicatietechnologieën (ICT) in het kinderwelzijn. Summary: The Common Assessment Framework (CAF) is an electronic system for assessing children and sharing information between child welfare professionals, which is at various stages of pilot and implementation in England and Wales. Our interest here is that in the course of implementation, policy aims have become submerged in day-to-day practice and that, analytically, there are differences between the ‘CAF of policy’ and the ‘CAF of practice’; in brief, there are, conceptually, two CAFs, the formal construct of policy and the applied CAF as constructed by multiple organizations across Wales and England, wherein there is no singular model. Indeed, we demonstrate that there are all manner of common assessment designs operating in the world of practice. Rather than rehearsing our research findings, we use this opportunity to develop and synthesize our arguments about key assumptions and conceptual properties that underpin the CAF of policy and practice and which may have wider provenance in respect of information and communication technologies (ICTs) in child welfare. Link naar een elektronische bron: http://bjsw.oxfordjournals.org/content/39/4/599.abstract?sid=c4f44f4e-9a6f-4ca7- [...] Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1606 Trust, risk and the (mis)management of contingency and discretion through new information technologies in children's services / Pithouse, Andrew
![]()
Titel : Trust, risk and the (mis)management of contingency and discretion through new information technologies in children's services Documenttype: artikel Auteurs: Pithouse, Andrew, Auteur ; Broadhurst, Karen, Auteur ; Hall, Chris, Auteur ; Peckover, Sue, Auteur ; Wastell, Dave, Auteur ; White, Sue, Auteur Uitgegeven: Thousand Oaks [USA] : SAGE Publications Publicatiedatum: 2012 Tijdschrift: The Journal of Social Work Vol. 12 No. 2 Paginering : 158–178 Taal : Engels (eng) Trefwoorden: Gezondheid en welzijn:Jeugdhulp:Algemeen
Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Verenigd Koninkrijk
Media:TechnologieSamenvatting: Het artikel toont aan dat er een kloof bestaat tussen fundamentele waarden en risico-management door de erosie van vertrouwen in het professionele sociaal werk en de verschuiving naar meer gebruik van informatietechnologieën te onderzoeken. Dit laatste moet meer vertrouwen in het systeem genereren, zoals het Integrated Children's System (ICS), dat een meer verantwoordelijk management voor het onvoorziene wil aanbieden. Er wordt gebruik gemaakt van data uit een recent multi-methode onderzoek over praktijk op de eerste lijn, gefinancierd door de Economisch en Sociale Onderzoeksraad uit het Verenigd Koninkrijk. Het standpunt, dat de onzekerheid en de ambiguïteit van risicovol sociaal werk op een veiligere manier moet worden gemodereerd met behulp van computer-gebaseerde technologieën voor rapportage en besluitvorming, wordt uitgedaagd. Summary: The article exposes a gap between core values and risk management by examining the erosion of trust in professional social work and consequent shift towards new information technologies which intend to generate system confidence, such as the Integrated Children's System (ICS) which seeks to provide a more accountable management of contingency. Drawing on data from our recent multi-method research of frontline practice funded by the UK Economic and Social Research Council, we challenge the view that the uncertainty and ambiguity of risk-immersed social work can be more safely moderated by computer-based technologies for reporting and decision-making. Link naar een elektronische bron: http://jsw.sagepub.com/content/early/2011/02/17/1468017310382151.abstract?rss=1 Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1338