
Titel : |
The effects of poverty on the mental, emotional, and behavioral health of children and youth: Implications for prevention. |
Documenttype: |
artikel |
Auteurs: |
Yoshikawa, Hirokazu, Auteur ; Aber, J. Lawrence, Auteur ; Beardslee, William R., Auteur |
Uitgegeven: |
Washington, DC : American Psychological Association |
Publicatiedatum: |
2012 |
Tijdschrift: |
American Psychologist Vol. 67, No. 4 |
Paginering : |
p. 272-284 |
Taal : |
Engels (eng) |
Trefwoorden: |
Gezondheid en welzijn:Geestelijke gezondheid Kinderen in kwetsbare situaties:Armoede
|
Samenvatting: |
Dit artikel gaat de implicaties na voor preventiewetenschap van recente ontwikkelingen in onderzoek over familiale armoede en de mentale, emotionele en gedragsmatige gezondheid van kinderen. Eerst beschrijven de auteurs de definities van armoede en de conceptuele en empirische uitdagingen om zo de causale effecten van armoede te meten op de mentale, emotionele en gedragsmatige gezondheid. Vervolgens bieden de auteurs een conceptueel raamwerk aan dat de selectieprocedures incorporeert die invloed uitoefenen op wie arm wordt en de mechanismes waarbij armoede invloed lijkt uit te oefenen op de mentale gezondheid van jongeren en kinderen. De auteurs gebruiken dit conceptueel raamwerk om op selectieve wijze de groeiende literatuur te herzien over de mechanismes waarbij familiale armoede invloed lijkt uit te oefenen op de mentale, emotionele en gedragsmatige gezondheid van kinderen. De auteurs illustreren hoe een beter begrip van de effectenmechanismes waarbij armoede invloed uitoefent op de mentale, emotionele en gedragsmatige gezondheid, waardevol is in het ontwerpen van effectieve preventieve interventies voor hen die zich in armoede bevinden. Ten slotte beschrijven de auteurs strategieën om op directe wijze armoede te verminderen en de implicaties van deze strategieën voor preventie. |
Summary: |
This article considers the implications for prevention science of recent advances in research on family poverty and children's mental, emotional, and behavioral health. First, we describe definitions of poverty and the conceptual and empirical challenges to estimating the causal effects of poverty on children's mental, emotional, and behavioral health. Second, we offer a conceptual framework that incorporates selection processes that affect who becomes poor as well as mechanisms through which poverty appears to influence child and youth mental health. Third, we use this conceptual framework to selectively review the growing literatures on the mechanisms through which family poverty influences the mental, emotional, and behavioral health of children. We illustrate how a better understanding of the mechanisms of effect by which poverty impacts children's mental, emotional, and behavioral health is valuable in designing effective preventive interventions for those in poverty. Fourth, we describe strategies to directly reduce poverty and the implications of these strategies for prevention. |
Link naar een elektronische bron: |
http://psycnet.apa.org/journals/amp/67/4/272/ |
Vaste link: |
http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1697 |
|