Titel : |
Teaching about Human Rights in a Social Work Undergraduate Curriculum: The Taiwan Experience |
Documenttype: |
artikel |
Auteurs: |
Chen, Hsin-Yi, Auteur ; Tung, Yi-Ti, Auteur ; Tang, I-Chen, Auteur |
Uitgegeven: |
Oxford University Press (New York) |
Publicatiedatum: |
2014 |
Tijdschrift: |
British Journal of Social work First published online: July 9, 2014 |
Taal : |
Engels (eng) |
Trefwoorden: |
Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Azië & Pacific:Taiwan Mensenrechten:Algemeen Onderwijs:Mensenrechteneducatie
|
Samenvatting: |
Deze studie werd opgezet om de wijziging in attitudes van ondergegradueerde sociaal werk studenten te onderzoeken in het kader van het voltooien van de module omtrent mensenrechten tegen het eind van het academische programma in Taiwan. Vijfentwintig studenten die ingeschreven zijn in de moduele omtrent 'Human Rights, Gender and Social Work' aan de universiteit in het centrum van Taiwan werden geëvalueerd door middel van een zelf gerapporteerde verandering in de attitude omtrent mensenrechten voor en na de participatie in het semester waarin de module werd aangeboden. Er werd gebruik gemaakt van kwantitatieve analyse. Het volgen van een educatieve opleiding gedurende één semester zorgde voor een duidelijk merkbare statistische wijziging merkbaar in hun attitude omtrent mensenrechten. De verbinding van mensenrechten met sociaal werk praktijken kan gefaciliteerd worden door een specifieke onderzoeksmethodologie te volgen. |
Summary: |
This study was designed to investigate the transformation in attitude of social work undergraduate students following the completion of a human rights module near the end of their academic programme in Taiwan. Twenty-five students who enrolled in the ‘Human Rights, Gender and Social Work’ module at a university in central Taiwan were evaluated by means of self-reported change in attitude towards human rights before and after participation in this semester-long module. Their attitude towards human rights was measured using a twenty-four-item, four-point Likert scale that was developed and previously validated by Xie and Dan (2003). Quantitative analysis was applied. Following an educational intervention of one semester's duration, the participants self-reported a statistically significant change in their attitude towards human rights. The linkage of human rights with social work practice can be facilitated by adopting a specific teaching methodology. |
Link naar een elektronische bron: |
http://bjsw.oxfordjournals.org/content/early/2014/07/08/bjsw.bcu068.abstract?sid [...] |
Vaste link: |
http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=2397 |