Titel : |
A ‘Children’s Government’ in England and Child Impact Assessment |
Documenttype: |
artikel |
Auteurs: |
Lise Payne, Auteur |
Uitgegeven: |
Hoboken [USA] : Wiley-Blackwell |
Publicatiedatum: |
2007 |
Tijdschrift: |
Children & Society, ISSN 1099-0860 Vol. 21, No. 6  |
Paginering : |
470-475 |
Taal : |
Engels (eng) |
Trefwoorden: |
Beleid:Kinderrechtenbeleid:Algemeen Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Verenigd Koninkrijk
|
Samenvatting: |
Ondanks structurele veranderingen in de centrale overheid en de ontwikkeling van het programma “Ieder Kind Telt” (Every Child Matters) in Engeland, worden gecompartimenteerde voorstellen voor een kindbeleid vaak opgericht voor service instellingen en in antwoord op een specifieke politieke noodzaak. Dit artikel voorziet een motivering voor kind-effect-beoordeling - een systematisch proces waarbij voorstellen voor beleid en wetgeving herzien en geëvalueerd worden voor hun potentiële effect op kinderen en jonge mensen. Het bekijkt ook het projectwerk in Engeland waarbij het National Children’s Bureau en het Children’s Legal Centre betrokken worden. |
Summary: |
Despite structural changes made to central government and the development of the Every Child Matters programme in England, compartmentalised child policy proposals are often created for service settings and in response to a specific political imperative. This article provides a rationale for child impact assessment — a systematic process in which proposals for policy and legislation are reviewed and assessed for their potential impact on children and young people — and reviews project work in England involving the National Children’s Bureau and the Children’s Legal Centre. |
Link naar een elektronische bron: |
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1099-0860.2007.00122.x/abstract |
Vaste link: |
http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=267 |