Auteursfiche
Auteur McNeil, Justin K. |
Beschikbare documenten van deze auteur



Implementing children’s human rights education in schools / Katherine Covell ; Robert Brian Howe ; McNeil, Justin K.
![]()
Titel : Implementing children’s human rights education in schools Documenttype: artikel Auteurs: Katherine Covell, Auteur ; Robert Brian Howe, Auteur ; McNeil, Justin K., Auteur Uitgegeven: Thousand Oaks [USA] : SAGE Publications Publicatiedatum: 2010 Tijdschrift: Improving Schools Vol. 3, nr. 2 Paginering : p. 117-132 Taal : Engels (eng) Trefwoorden: Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Verenigd Koninkrijk
Onderwijs:MensenrechteneducatieSamenvatting: De evaluatie van een initiatief rond onderwijs over kinderrechten in Hampshire, Engeland, toont, in lijn met eerdere onderzoeksresultaten, de efficiëntie aan van een kader voor rechten in het schoolbeleid, de praktijk en het lesgeven, in het promoten van rechtenrespecterende gedragingen en houdingen tussen kinderen, en in het verbeteren van de schoolsfeer. De waarde van rechtsconsistent onderwijs wordt niet enkel gezien in de rol van de huidige voordelen die zij voor kinderen meebrengt, maar ook in haar capaciteit om een langetermijneffect te hebben op de promotie en het onderhoud van een rechtsondersteunende cultuur. Hiertoe worden data vertrekt over hoe leerkrachten in Hampshire met succes hun programma konden implementeren. Men onderzoekt scholen die succesvol kinderrechten opnamen in hun curriculum en in alle onderdelen van schoolbeleid en praktijken, en men vergelijkt hun pogingen tot implementatie en hun ervaringen met die van scholen die minder succesvol waren. Summary: Evaluations of a children’s rights education initiative in schools in Hampshire, England — consistent with previous research findings — demonstrate the effectiveness of a framework of rights for school policy, practice, and teaching, for promoting rights-respecting attitudes and behaviors among children, and for improving the school ethos. The value of rights-consistent schooling is seen not only in its contemporaneous benefits on children, but also in its capacity to have a long-term effect on the promotion and maintenance of a rights-supporting culture. To this end, we provide data on how Hampshire educators were able to successfully implement their program. We examine schools that were very successful in incorporating children’s rights across the curriculum and throughout all school policies and practices, and compare their implementation efforts and experiences with schools that were less successful. Link naar een elektronische bron: http://imp.sagepub.com/content/13/2/117.short?rss=1&ssource=mfr Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=702 Reducing Teacher Burnout by Increasing Student Engagement / Katherine Covell ; McNeil, Justin K. ; Robert Brian Howe
![]()
Titel : Reducing Teacher Burnout by Increasing Student Engagement : A Children's Rights Approach Documenttype: artikel Auteurs: Katherine Covell, Auteur ; McNeil, Justin K., Auteur ; Robert Brian Howe, Auteur Uitgegeven: Thousand Oaks [USA] : SAGE Publications Publicatiedatum: 2009 Tijdschrift: School Psychology International Vol. 30, nr. 3 Paginering : p. 282-290 Taal : Engels (eng) Trefwoorden: Kinderrechten (algemeen):Participatie:Algemeen
Onderwijs:AlgemeenSamenvatting: Men neemt al lange tijd aan dat een burnout van een leerkracht negatieve effecten heeft op de efficiëntie van het lesgeven. Onderzoek heeft aangetoond dat het wangedrag van studenten, dat vaak het resultaat is van een gebrek aan engagement, een grote voorspeller is van een burnout van een leerkracht. Hampshire County heeft, ten dele om het gebrek aan engagement bij studenten aan te pakken, een initiatief van algemene schoolhervorming gebaseerd op rechten op touw gezet met de naam “Rechten, Respect en Verantwoordelijkheid” (RRR). Dit onderzoek werd ontworpen om over een periode van drie jaar de effecten van dit RRR-project op het engagement van studenten en burnouts bij leerkrachten te bestuderen. De bevindingen suggereren dat RRR het engagement van leerlingen kan vergroten en het aantal burnouts bij leerkrachten kan doen afnemen. In het bijzonder sprong de voorspelbare kracht van leerlingenparticipatie in de klas en de school in het oog op het verlagen van het aantal burnouts bij leerkrachten. Summary: Teacher burnout has long been understood to have significant negative effects on teaching efficacy. Research has indicated that student misbehaviour, often a result of disengagement, is a major predictor of teacher burnout. In part to address student disengagement, Hampshire County in England has undertaken a whole-school rights-based reform initiative called Rights, Respect and Responsibility (RRR). This study was designed to examine the effects of RRR on student engagement and teacher burnout over a three-year period. Findings suggest that RRR can improve student engagement and reduce teacher burnout. Of particular note was the predictive power of student participation in the classroom and school in reducing teacher burnout. Link naar een elektronische bron: http://spi.sagepub.com/content/30/3/282.abstract Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=729