Auteursfiche
Auteur Crowley, Anne |
Beschikbare documenten van deze auteur



Titel : Adults Rule? Children, Advocacy and Complaints to Social Services Documenttype: artikel Auteurs: Pithouse, Andrew, Auteur ; Crowley, Anne, Auteur Uitgegeven: Hoboken [USA] : Wiley-Blackwell Publicatiedatum: 2007 Tijdschrift: Children & Society, ISSN 1099-0860 Vol. 21, No. 3 Paginering : 201–213 Taal : Engels (eng) Trefwoorden: Beleid:Kinderrechtenbeleid:Implementatie en monitoring:Algemeen
Justitie:Kindvriendelijke justitie
Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Verenigd KoninkrijkSamenvatting: Dit artikel geeft de resultaten weer van een een studie gefinancieërd door de Welsh Assembly, over klachten die verband houden met kinderen en hun gebruik van diensten die instaan voor belangenbehartiging, in opdracht van de lokale autoriteiten in Wales. Dit is de eerste studie in zijn soort in Wales, en er bestaat dus geen uitgangswaarde waarmee de bevindingen vergeleken kunnen worden. De data wordt dus bediscussieërd in de context van brede onderzoeksliteratuur in het VK en in relatie tot de twee belangrijkste thema’s. Deze thema’s zijn (a) het aantal klachten tot de sociale diensten die betrekking hebben tot kinderen en de belangrijkste karakteristieken van deze klachten, vooral de betrokkenheid van de diensten die instaan voor de belangenbehartiging; en (b) het standpunt van de kinderen over de klachten en hun ervaringen met betrekking tot onafhankelijke bepleiting. Het artikel toont de dominantie van volwassenen aan in het klachtensysteem van kinderen en de gelimiteerde betrokkenheid van de advocatuur in het ondersteunen van kinderen die een klacht neerleggen. De dringende nood voor een kind-gecentreerde aanpak die een authentieke stem geeft aan kinderen en hun rechten is de belangrijkste conclusie die kan gesteld worden van het bewijs dat werd verzameld in deze studie. Summary: This article sets out results from a Welsh Assembly government-funded study of complaints involving children and their use of advocacy services commissioned by local authorities in Wales. As this is the first study of its kind in Wales there is no baseline against which to compare the findings, hence we discuss the data in the context of a wider UK research literature and in relation to two key themes. These are (a) the number of complaints to social services involving children and the main characteristics of these complaints, particularly the involvement of an advocacy service and (b) the views of children about making a complaint and their experience of independent advocacy. The article reveals the adult-dominated nature of the children's complaints system and the limited involvement of advocacy in supporting children who make a complaint. The pressing need for a more child-focused approach that gives authentic voice to children and their rights is the key conclusion drawn from the evidence gathered in this study. Link naar een elektronische bron: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1099-0860.2006.00051.x/abstract Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1404 Evaluating the Children’s Commissioner for Wales: Report of a Participatory Research Study / Thomas, Nigel
![]()
Titel : Evaluating the Children’s Commissioner for Wales: Report of a Participatory Research Study Documenttype: artikel Auteurs: Thomas, Nigel, Auteur ; Cook, Mandy, Auteur ; Cook, Josey, Auteur ; France, Hannah, Auteur ; Hillman, Joanne, Auteur ; Jenkins, Cerys, Auteur ; Pearson, Toby, Auteur ; Pugh-Dungey, Rhodri, Auteur ; Sawyers, Ben, Auteur ; Taylor, Mathew, Auteur ; Crowley, Anne, Auteur Uitgegeven: Leiden [Netherlands] : Martinus Nijhoff Publishers Publicatiedatum: 2010 Tijdschrift: The International Journal of Children’s Rights, ISSN 0927-5568 Vol. 18, No. 1 Paginering : p. 19-52 Taal : Engels (eng) Trefwoorden: Beleid:Kinderrechtenbeleid:Implementatie en monitoring:Ombudsdiensten
Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Verenigd KoninkrijkSamenvatting: Dit artikel bespreekt de resultaten van de evaluatie van de Kindercommissaris van Wales, die was gepland en uitgevoerd met behulp van actieve participatie van kinderen en jongeren. Het artikel begint met het schetsen van de achtergrond en de evaluatie van de gebruikte methodes. De bevindingen worden weergegeven in relatie tot vijf hoofdvragen: (i) gaat het kantoor van de Commissaris op gepaste wijze om met kinderen en jongeren; (ii) hoeveel kinderen en jongeren zijn op de hoogte van het bestaan van de Commissaris; (iii) welke impact heeft de Commissaris op het beleid en de diensten voor kinderen en jongeren in Wales; (iv) hoe effectief zijn het individuele advies en de ondersteuningsdiensten; en (v) heeft de Commissaris voldaan aan de verwachtingen. Het artikel sluit af met verdere aanbevelingen voor de toekomstige ontwikkeling van het kantoor van de Commissaris. Summary: This article reports the results of an evaluation of the Children’s Commissioner for Wales, which was planned and conducted with the active participation of children and young people. This article begins by giving the background to the evaluation and explaining the methods used. The findings are reported in relation to five key questions: (i) how well the Commissioner’s office engages with children and young people;(ii) how much children and young people know about the Commissioner; (iii) what impact the Commissioner is having on policy and services for children and young people in Wales; (iv) how effective is the individual advice and support service; (v) whether the Commissioner has lived up to expectations. The article concludes with recommendations for the future development of the Commissioner’s Office.
Link naar een elektronische bron: http://booksandjournals.brillonline.com/content/10.1163/092755609x12513491775651 Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1008
Titel : Is Anyone Listening? The Impact of Children’s Participation on Public Policy Documenttype: artikel Auteurs: Crowley, Anne, Auteur Uitgave: Vol. 23 Uitgegeven: Leiden [Netherlands] : Martinus Nijhoff Publishers Publicatiedatum: 2015 Tijdschrift: The International Journal of Children’s Rights, ISSN 0927-5568 Paginering : p. 602-621 Taal : Engels (eng) Trefwoorden: Kinderrechten (algemeen):Participatie:Algemeen
Kinderrechten (algemeen):Participatie:Participatie aan beleidSamenvatting: De participatie van kinderen heeft de afgelopen 25 jaar veel aandacht getrokken bij academici, beleidsmakers en beoefenaars. Dit artikel presenteert bevindingen van onderzoek naar de impact op beleidsvorming van dergelijke participatie door kinderen in Wales, binnen het Verenigd Koninkrijk en Tamil Nadu, India. In dit paper wordt overwogen hoe de dominante doelstellingen voor de participatie van kinderen in de UK-context kunnen helpen om nieuwe structuren, opgericht om de participatie van kinderen te bevorderen, zoals jeugdforums en schoolraden, veel meer gingen over het bieden van mogelijkheden voor kinderen om “goed” burgerschap te beoefenen dan over het luisteren en handelen naar het spreken van kinderen. Deze aanpak wordt vergeleken met een meer "bottom-up"-initiatief dat bedoeld is om kinderen in staat te stellen deel te nemen aan publieke besluitvorming in landelijke dorpen in Zuid-India. In de parlementsgebieden van de Tamil Nadu's buurt hebben kinderen van 6 tot 17 jaar succesvol tot stand gebracht wat zij beschouwen als significante verbeteringen in hun leefomgeving. De redenen voor deze verschillen worden verduidelijkt en er wordt overweging gegeven aan enkele factoren die functioneren als enablers en remmers in de stem van kinderen, niet alleen in het gehoord worden door beleidsmakers en dienstverleners, maar ook in rekening houden ermee en het voldoende gewicht geven. Het document gaat verder met een discussie over deze bevindingen, waarbij wordt nagegaan in hoeverre de participatie van kinderen kan worden gezien als een middel om empowerment of sociale controle te verrichten, en er worden een aantal tentatieve vergelijkingen gemaakt tussen ervaringen in India en Wales om vervolgens te besluiten met wat bedenkingen rond beleids- en praktijkimplicaties. De term kinderen wordt doorheen het papier gebruikt om te verwijzen naar mensen onder de leeftijd van 18 jaar. Summary: Children’s participation has attracted a great deal of attention from academics, policy-makers and practitioners over the past 25 years. This article presents findings from research into the impacts on policy-making from such participation by children in Wales, within the United Kingdom, and Tamil Nadu, in India. The paper considers how the dominant objectives for children’s participation in the UK context can be seen to be helping to ensure that new structures set up to facilitate children’s participation such as youth forums and school councils, have been much more about providing opportunities for children to practice “good” citizenship than about children’s voices being heard and acted upon. This approach is compared with a more “bottom-up” initiative designed to enable children to participate in public decision-making in rural villages in south India. In Tamil Nadu’s Neighbourhood Children’s Parliaments, children aged 6–17 have successfully brought about what they consider to be significant improvements in their living environment. The reasons for these differences are explored and consideration given to some of the factors that work as enablers and inhibitors in children’s voices not only being heard by policy makers and service providers but also being taken into account and given due weight. The paper continues with a discussion on these findings, exploring the extent to which children’s participation may be seen as a means of empowerment or social control and makes some tentative comparisons between experiences in India and Wales before concluding with some thoughts on policy and practice implications. The term children is used throughout the paper to refer to people under the age of 18 years. Link naar een elektronische bron: http://booksandjournals.brillonline.com/content/journals/10.1163/15718182-023030 [...] Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=3154