Trefwoorden
![]() Kinderopvang en voorschools onderwijs |



De aansprakelijkheid van private voorzieningen in de jeugdhulp en de kinderopvang belicht / Van Grunderbeek, Ellen ; Herbots, Katrien
![]()
Titel : De aansprakelijkheid van private voorzieningen in de jeugdhulp en de kinderopvang belicht Documenttype: artikel Auteurs: Van Grunderbeek, Ellen, Auteur ; Herbots, Katrien, Auteur Uitgegeven: Brussel : Vlaams Welzijsverbond Publicatiedatum: 2012 Tijdschrift: Tijdschrift voor Welzijnswerk, ISSN 1782-2572 Vol. 35, Nr. 328 Paginering : p. 3-11 Taal : Nederlands (dut) Trefwoorden: Gezondheid en welzijn:Jeugdhulp:Algemeen
Justitie:Algemeen
Kindertijd:Vroege kindertijd:Kinderopvang en voorschools onderwijsSamenvatting: Dit artikel is enkel beschikbaar in gedrukte vorm. Summary: This article is only available in printed format. Link naar een elektronische bron: http://www.vlaamswelzijnsverbond.be/publicaties/tijdschrift-voor-welzijnswerk Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1888
Titel : Basic Concepts in Early Childhood Educational Standards: A 50-State Review Documenttype: artikel Auteurs: Bracken, Bruce A., Auteur ; Crawford, Elizabeth, Auteur Uitgegeven: New York : Springer Publicatiedatum: 2010 Tijdschrift: Early Childhood Education Journal Vol. 37, No. 5 Paginering : p. 421-430 Taal : Engels (eng) Trefwoorden: Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Amerika:Noord-Amerika:Verenigde Staten
Kindertijd:Vroege kindertijd:Kinderopvang en voorschools onderwijsSamenvatting: De mate waarin de basisconcepten voorkomen in de standaarden van onderwijs over de vroege kindertijd wordt onderzocht over alle 50 staten in de VS. Het concept inclusie in de statelijke normen wordt beschreven in termen van representatie in het universum van de basisconcepten, representatie van conceptcategorieën, de diepte en breedte van het individuele concept inclusie, en unieke voorbeelden. De overname van het basisconcept ontwikkeling en de instructionele sequentie wordt geïllustreerd aan de hand van elf conceptuele categorieën die de nadruk leggen op de systematische natuur waarin de instructie van het concept zou moeten voortgaan. Er wordt een onderzoek gedaan van staat tot staat over de mate waarin meer dan 300 basisconcepten van de taal zijn ingebed in de standaarden van de vroege kindertijd, met voorbeelden van een groot aantal staten die worden geciteerd voor elke categorie. Er worden conclusies getrokken over de nood aan een comprehensieve en systematische inclusie van het universum van basisconcepten in het onderwijs van de vroege kindertijd om zeker te stellen dat alle kinderen de algemene descriptieve taal hebben die nodig is om de wereld rondom hen te beschrijven en te begrijpen en het onderwerp te bespreken in alle inhoudelijke aspecten. Summary: The incidence of basic concepts in early childhood educational standards is explored across all 50 US states. Concept inclusion in state standards is described in terms of the representation of the universe of basic concepts, representation of concept categories, the depth and breadth of individual concept inclusion, and unique examples. Developmental basic concept acquisition and instructional sequence is illustrated for each of eleven conceptual categories to highlight the systematic nature in which concept instruction should proceed. A state by state examination of the extent to which more than 300 basic language concepts are embedded in early childhood state standards is made, with examples from a variety of states cited for each category. Conclusions are made about the need for comprehensive and systematic inclusion of the universe of basic concepts in early childhood education to ensure that all children have the basic descriptive language needed to describe the world around them and comprehend and discuss subject matter in all content areas. Link naar een elektronische bron: http://link.springer.com/article/10.1007/s10643-009-0363-7 Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1489 Besluit van de Vlaamse Regering houdende de regeling van het attest van toezicht voor zelfstandige opvangvoorzieningen / Vlaamse Regering
![]()
![]()
Titel : Besluit van de Vlaamse Regering houdende de regeling van het attest van toezicht voor zelfstandige opvangvoorzieningen Documenttype: instrument Auteurs: Vlaamse Regering, Auteur Taal : Nederlands (dut) Trefwoorden: Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Vlaanderen
Kindertijd:Vroege kindertijd:Kinderopvang en voorschools onderwijsSamenvatting: In dit besluit stelt de Vlaamse Regering dat een attest voor zelfstandige opvangvoorzieningen enkel mogelijk is wanneer deze onder andere de rechten van het kind waarborgen (artikel 5.2). Summary: In this governmental order, the Flemish Government states that a certificate for independent care facilities is only possible when such facilities guarantee, among others, the rights of the child (Article 5.2). Afkondiging / Promulgation : 13/02/2009 Type instrument : besluit / governmental order Inwerkingtreding / Entry into force : 01/01/2009 Publicatie B.S. / Publication : 23/04/2009 Link naar een elektronische bron: http://codex.vandenbroele.be/ALLESNL/wet/zoekexecjs.vwp?wetid=1017820 Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=500 Elektronische documenten
![]()
Besluit van de Vlaamse Regering houdende de regeling van het attest van toezicht voor zelfstandige opvangvoorzieningenURLBesluit van de Vlaamse regering houdende de voorwaarden inzake erkenning en subsidiëring van initiatieven voor buitenschoolse opvang / Vlaamse Regering
![]()
![]()
Titel : Besluit van de Vlaamse regering houdende de voorwaarden inzake erkenning en subsidiëring van initiatieven voor buitenschoolse opvang Documenttype: instrument Auteurs: Vlaamse Regering, Auteur Taal : Nederlands (dut) Trefwoorden: Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Vlaanderen
Kindertijd:Vroege kindertijd:Kinderopvang en voorschools onderwijsSamenvatting: Dit besluit regelt de voorwaarden inzake erkenning en subsidiëring van initiatieven voor buitenschoolse opvang. Om erkenning te verkrijgen mag zulk initiatief bij dienstverlening niemand discrimineren op grond van cultuur, maatschappelijke afkomst, nationaliteit, geslacht, geloof of levensovertuiging. De dienstverlening moet openstaan voor alle kinderen en moet de rechten die door het VN-Kinderrechtenverdrag gewaarborgd worden, eerbiedigen (artikel 7). Summary: This Decision regulates the conditions for approval and funding initiatives for after-school care. To obtain recognition, these initiatives may not discriminate in their services against anyone based on culture, social origin, nationality, sex, religion or belief. The service must be open to all children and the rights guaranteed by the UN Convention must be respected (Article 7). Afkondiging / Promulgation : 23/02/2001 Type instrument : besluit / governmental order Inwerkingtreding / Entry into force : 01/01/2001 Publicatie B.S. / Publication : 27/04/2001 Link naar een elektronische bron: http://codex.vandenbroele.be/ALLESNL/wet/zoekexecjs.vwp?wetid=1007945 Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=397 Elektronische documenten
![]()
Besluit van de Vlaamse regering houdende de voorwaarden inzake erkenning en subsidiëring van initiatieven voor buitenschoolse opvangURLBesluit van de Vlaamse Regering houdende de voorwaarden inzake erkenning en subsidiëring van kinderdagverblijven en diensten voor [onthaalouders] / Vlaamse Regering
![]()
![]()
Titel : Besluit van de Vlaamse Regering houdende de voorwaarden inzake erkenning en subsidiëring van kinderdagverblijven en diensten voor [onthaalouders] Documenttype: instrument Auteurs: Vlaamse Regering, Auteur Taal : Nederlands (dut) Trefwoorden: Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Vlaanderen
Kindertijd:Vroege kindertijd:Kinderopvang en voorschools onderwijsSamenvatting: Dit besluit regelt de voorwaarden inzake erkenning en subsidiëring van kinderdagverblijven en diensten voor onthaalouders. Om erkenning te verkrijgen, moeten de voorzieningen de rechten van het kind, zoals voorzien in het VN-Kinderrechtenverdrag, waarborgen (artikel 3). Summary: This Decision regulates the conditions for approval and funding for childcare facilities and nannies. To obtain recognition, the provisions of the Rights of the Child, as foreseen in the UN Convention, must be guaranteed (Article 3). Afkondiging / Promulgation : 23/02/2001 Type instrument : besluit / governmental order Inwerkingtreding / Entry into force : 01/01/2001 Publicatie B.S. / Publication : 19/04/2001 Link naar een elektronische bron: http://codex.vandenbroele.be/ALLESNL/wet/zoekexecjs.vwp?wetid=1007938 Vaste link: http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=398 Elektronische documenten
![]()
Besluit van de Vlaamse Regering houdende de voorwaarden inzake erkenning en subsidiëring van kinderdagverblijven en diensten voor [onthaalouders]URLBlended Perspectives: A Global Vision for High-Quality Early Childhood Education / Jalongo, Mary Renck
![]()
PermalinkPermalinkCartographie des milieux d’accueil néerlandophones à Bruxelles 2 : Evolutions 2005 – 2010. / Geens, Naomi ; Vandenbroeck, Michel
![]()
PermalinkPermalinkPermalinkChildren's participation rights in early childhood education and care: the case of early literacy learning and pedagogy / Dunphy, Elizabeth
![]()
PermalinkPermalinkChildren's rights-based approaches: the challenges of listening to taboo/discriminatory issues and moving beyond children's participation / Konstantoni, Kristina
![]()
PermalinkPermalinkCommunication from the Commission on Early Childhood Education and Care: Providing all our children with the best start for the world of tomorrow / European Union - European Commission
![]()
![]()
Permalink