
Titel : |
Implementing children’s human rights education in schools |
Documenttype: |
artikel |
Auteurs: |
Katherine Covell, Auteur ; Robert Brian Howe, Auteur ; McNeil, Justin K., Auteur |
Uitgegeven: |
Thousand Oaks [USA] : SAGE Publications |
Publicatiedatum: |
2010 |
Tijdschrift: |
Improving Schools Vol. 3, nr. 2 |
Paginering : |
p. 117-132 |
Taal : |
Engels (eng) |
Trefwoorden: |
Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Verenigd Koninkrijk Onderwijs:Mensenrechteneducatie
|
Samenvatting: |
De evaluatie van een initiatief rond onderwijs over kinderrechten in Hampshire, Engeland, toont, in lijn met eerdere onderzoeksresultaten, de efficiëntie aan van een kader voor rechten in het schoolbeleid, de praktijk en het lesgeven, in het promoten van rechtenrespecterende gedragingen en houdingen tussen kinderen, en in het verbeteren van de schoolsfeer. De waarde van rechtsconsistent onderwijs wordt niet enkel gezien in de rol van de huidige voordelen die zij voor kinderen meebrengt, maar ook in haar capaciteit om een langetermijneffect te hebben op de promotie en het onderhoud van een rechtsondersteunende cultuur. Hiertoe worden data vertrekt over hoe leerkrachten in Hampshire met succes hun programma konden implementeren. Men onderzoekt scholen die succesvol kinderrechten opnamen in hun curriculum en in alle onderdelen van schoolbeleid en praktijken, en men vergelijkt hun pogingen tot implementatie en hun ervaringen met die van scholen die minder succesvol waren. |
Summary: |
Evaluations of a children’s rights education initiative in schools in Hampshire, England — consistent with previous research findings — demonstrate the effectiveness of a framework of rights for school policy, practice, and teaching, for promoting rights-respecting attitudes and behaviors among children, and for improving the school ethos. The value of rights-consistent schooling is seen not only in its contemporaneous benefits on children, but also in its capacity to have a long-term effect on the promotion and maintenance of a rights-supporting culture. To this end, we provide data on how Hampshire educators were able to successfully implement their program. We examine schools that were very successful in incorporating children’s rights across the curriculum and throughout all school policies and practices, and compare their implementation efforts and experiences with schools that were less successful. |
Link naar een elektronische bron: |
http://imp.sagepub.com/content/13/2/117.short?rss=1&ssource=mfr |
Vaste link: |
http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=702 |
|