
Titel : |
Predicting Dropout from Children’s Mental Health Services: Using a Need‑Based Defnition of Dropout |
Documenttype: |
artikel |
Auteurs: |
Graham Reid, Auteur ; Kimberly Dossett, Auteur |
Uitgegeven: |
New York : Springer |
Publicatiedatum: |
2019 |
Tijdschrift: |
Child Psychiatry and Human Development |
Paginering : |
51(5) |
Taal : |
Engels (eng) |
Trefwoorden: |
Gezondheid en welzijn Kinderen in kwetsbare situaties
|
Samenvatting: |
Uitval van de geestelijke gezondheidszorg voor kinderen heeft negatieve gevolgen voor kinderen, gezinnen en dienstverleners. Om interventies gericht te kunnen uitvoeren die erop gericht zijn uitval te verminderen, is het essentieel om te voorspellen wie er uitvalt. Deze studie vergelijkt de voorspellers van voortijdig schoolverlaten aan de hand van een nieuwe, op behoeften gebaseerde definitie met de bestaande definities van voortijdig schoolverlaten. Kinderen (N = 650; 61% man) in de leeftijd van 5-13 jaar gingen naar vijf instanties voor geestelijke gezondheidszorg in Ontario. Een gemengde effectenlogistieke regressie werd gebruikt om binaire uitkomstvariabelen (d.w.z. uitval of voltooiing van de behandeling) te modelleren, voor elke definitie van uitval. Met behulp van de op de behoefte gebaseerde definitie, de oudere leeftijd van het kind, een lagere probleempresentatie van het kind, een hoger risicogedrag van het kind, hogere behoeften van de zorgverlener en meer kindersterkten, werd een grotere kans op uitval voorspeld. De op de behoefte gebaseerde definitie resulteert in andere voorspellers van voortijdig schoolverlaten dan de bestaande definities in de literatuur. Een hoge behoefte van de zorgverlener was de enige voorspeller van voortijdig schoolverlaten in alle definities. De behoeften van de zorgverlener vormen een prospectief doelwit bij de verdeling van interventies die gericht zijn op het verminderen van voortijdig schoolverlaten. |
Summary: |
Dropout from children’s mental health services has negative impacts on children, families and service providers. To target interventions aimed to reduce dropout, it is essential to predict individuals who drop out. This study compares predictors of dropout using a novel need-based definition, to existing definitions of dropout. Children (N = 650; 61% male) aged 5–13 attended five children’s mental health agencies in Ontario. A mixed effects logistic regression was used to model binary outcome variables (i.e., dropout or treatment completion), for each definition of dropout. Using the need-based definition, older child age, lower child problem presentation, higher child risk behaviors, higher caregiver needs, and more child strengths predicted an increased likelihood of dropout. The need-based definition results in different predictors of dropout than existing definitions in the literature. High caregiver needs was the only predictor of dropout across all definitions. Caregiver needs represent a prospective target when distributing interventions aimed to reduce dropout. |
Link naar een elektronische bron: |
https://www.researchgate.net/publication/334344336_Predicting_Dropout_from_Child [...] |
Vaste link: |
http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=3439 |
|