Titel : |
Applied Ethics as a Foundation in Early Childhood Teacher Education: Exploring the Connections and Possibilities |
Documenttype: |
artikel |
Auteurs: |
Giovacco-Johnson, Tricia, Auteur |
Uitgegeven: |
New York : Springer |
Publicatiedatum: |
2011 |
Tijdschrift: |
Early Childhood Education Journal Vol. 38, No. 6 |
Paginering : |
p. 449-456 |
Taal : |
Engels (eng) |
Trefwoorden: |
Kindertijd:Vroege kindertijd:Algemeen Onderwijs:Beroepsopleiding
|
Samenvatting: |
Dit project onderzoekt hoe een voorbereidingsprogramma voor de vroege kindertijd de toegepaste ethiek integreert in de inleidende cursus. Hoewel er erkend wordt dat studenten de lerarenopleiding beginnen met goed gevormde waarden en beschouwingen met betrekking tot kinderen en onderwijs, kan een zorgvuldig geplande leerervaring en ontmoetingen in een levensechte leeromgeving het begrip over de complexiteit van de ethische besluitvormingsprocedures in de vroege kinderzorg en de onderwijsprogramma’s vergroten. Dit project documenteert de perspectieven van de studenten ten aanzien van hun rol als betekenis-makers door een analyse van de opdrachten die bedoeld werden om reflectie over waarden en normen te promoten. Als studenten engageren met de lesinhoud en praktische ervaring opdoen, dan evolueren hun kennis en overtuigingen met betrekking tot het onderwijs terzelfdetijd en wordt de macht van het ethische denken inzake het verbeteren van de lerarenonderwijs voor de vroege kindertijd aangetoond. De bevindingen tonen aan dat de studenten gebruik maken van hun beeld dat ze hebben van kinderen, sociale rechtvaardigheid en zelfkennis in hun ontwikkeling van een professionele ethische identiteit. |
Summary: |
This project explores how one early childhood preparation program integrated applied ethics in introductory coursework. Recognizing that students enter teacher education with well-formed values and beliefs regarding children and teaching, carefully planned learning experience and encounters in real life learning contexts expand their understanding of the complexity of ethical decision-making in early care and education programs. This project documents students’ perspectives toward their role as meaning-makers through the analysis of assignments intended to promote reflection on values. As students engage with course content and gain practical experience, their knowledge and beliefs regarding teaching evolve together demonstrating the power of ethical thinking in enhancing early childhood teacher education. The findings indicate that students draw on their image of children, social justice, and self-awareness in their development of a professional ethical identity. |
Link naar een elektronische bron: |
http://link.springer.com/article/10.1007/s10643-010-0428-7 |
Vaste link: |
http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1487 |