Titel : |
Basic Concepts in Early Childhood Educational Standards: A 50-State Review |
Documenttype: |
artikel |
Auteurs: |
Bracken, Bruce A., Auteur ; Crawford, Elizabeth, Auteur |
Uitgegeven: |
New York : Springer |
Publicatiedatum: |
2010 |
Tijdschrift: |
Early Childhood Education Journal Vol. 37, No. 5 |
Paginering : |
p. 421-430 |
Taal : |
Engels (eng) |
Trefwoorden: |
Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Amerika:Noord-Amerika:Verenigde Staten Kindertijd:Vroege kindertijd:Kinderopvang en voorschools onderwijs
|
Samenvatting: |
De mate waarin de basisconcepten voorkomen in de standaarden van onderwijs over de vroege kindertijd wordt onderzocht over alle 50 staten in de VS. Het concept inclusie in de statelijke normen wordt beschreven in termen van representatie in het universum van de basisconcepten, representatie van conceptcategorieën, de diepte en breedte van het individuele concept inclusie, en unieke voorbeelden. De overname van het basisconcept ontwikkeling en de instructionele sequentie wordt geïllustreerd aan de hand van elf conceptuele categorieën die de nadruk leggen op de systematische natuur waarin de instructie van het concept zou moeten voortgaan. Er wordt een onderzoek gedaan van staat tot staat over de mate waarin meer dan 300 basisconcepten van de taal zijn ingebed in de standaarden van de vroege kindertijd, met voorbeelden van een groot aantal staten die worden geciteerd voor elke categorie. Er worden conclusies getrokken over de nood aan een comprehensieve en systematische inclusie van het universum van basisconcepten in het onderwijs van de vroege kindertijd om zeker te stellen dat alle kinderen de algemene descriptieve taal hebben die nodig is om de wereld rondom hen te beschrijven en te begrijpen en het onderwerp te bespreken in alle inhoudelijke aspecten. |
Summary: |
The incidence of basic concepts in early childhood educational standards is explored across all 50 US states. Concept inclusion in state standards is described in terms of the representation of the universe of basic concepts, representation of concept categories, the depth and breadth of individual concept inclusion, and unique examples. Developmental basic concept acquisition and instructional sequence is illustrated for each of eleven conceptual categories to highlight the systematic nature in which concept instruction should proceed. A state by state examination of the extent to which more than 300 basic language concepts are embedded in early childhood state standards is made, with examples from a variety of states cited for each category. Conclusions are made about the need for comprehensive and systematic inclusion of the universe of basic concepts in early childhood education to ensure that all children have the basic descriptive language needed to describe the world around them and comprehend and discuss subject matter in all content areas. |
Link naar een elektronische bron: |
http://link.springer.com/article/10.1007/s10643-009-0363-7 |
Vaste link: |
http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1489 |