Titel : |
Media as Social Partners: The Social Nature of Young Children’s Learning From Screen Media |
Documenttype: |
artikel |
Auteurs: |
Richert, Rebekah A., Auteur ; Robb, Michael B., Auteur ; Smith, Erin I., Auteur |
Uitgegeven: |
Hoboken [USA] : Wiley-Blackwell |
Publicatiedatum: |
2011 |
Tijdschrift: |
Child Development Vol. 82, No. 1 |
Paginering : |
p. 82–95 |
Taal : |
Engels (eng) |
Trefwoorden: |
Media:Algemeen Onderwijs:Informeel en non-formeel leren
|
Samenvatting: |
Televisie is een alomtegenwoordig kenmerk geworden in het culturele landschap van kinderen. Een bespreking van het onderzoek naar het leren van kinderen door middel van televisie toont aan dat de kans dat kinderen iets leren van beeldschermmedia wordt beïnvloed door zowel hun ontwikkelende sociale relaties met een personages op het beeldscherm, als door hun ontwikkelende perceptie van het beeldscherm en hun symbolisch begrip van informatie die gepresenteerd wordt op het beeldscherm. Gezien de omstandigheden waarin kinderen jonger dan 6 jaar leren van beeldschermmedia kan dit leerkrachten, ouders en onderzoekers informatie verschaffen over de belangrijke natuur van sociale interactie in de ontwikkeling en het leren op vroege leeftijd. De bevindingen die in dit artikel besproken worden tonen de sociale natuur van leren aan, zelfs indien ze leren van beeldschermmedia. |
Summary: |
Television has become a nearly ubiquitous feature in children’s cultural landscape. A review of the research into young children’s learning from television indicates that the likelihood that children will learn from screen media is influenced by their developing social relationships with on-screen characters, as much as by their developing perception of the screen and their symbolic understanding and comprehension of information presented on screen. Considering the circumstances in which children under 6 years learn from screen media can inform teachers, parents, and researchers about the important nature of social interaction in early learning and development. The findings reviewed in this article suggest the social nature of learning, even learning from screen media. |
Link naar een elektronische bron: |
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-8624.2010.01542.x/abstract |
Vaste link: |
http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1501 |