Titel : |
Resolutie 1930: Young Europeans: an urgent educational challenge |
Documenttype: |
instrument |
Auteurs: |
Council of Europe - Parliamentary Assembly (PACE), Auteur |
Taal : |
Engels (eng) |
Trefwoorden: |
Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Europa:Algemeen Onderwijs:Algemeen Onderwijs:Beroepsopleiding Werk:Jeugdwerkloosheid
|
Samenvatting: |
In tijden van economische crisis, wanneer het job-aanbod daalt en de kwalificatiecriteria streng blijven, wordt toegang tot de arbeidsmarkt steeds moeilijker voor in het bijzonder jonge mensen die geen algemene of beroepsopleiding hebben genoten. Leren en kennis worden echter niet altijd erkend op basis van formele certificaten en dit is het geval bij vaardigheden die worden verworven via non-formeel onderwijs. De kennis en vaardigheden die worden verworven via informeel leren zijn duidelijk belangrijk in de strijd tegen de jeugdwerkloosheid en moeten, in dat opzicht, erkend worden. Dit indachtig raadt het Congres voor Lokale en Regionale Autoriteiten van de Raad van Europa aan dat het Comité van Ministers lidstaten uitnodigt om verschillende maatregelen te nemen die in deze aanbeveling worden voorgesteld. |
Summary: |
In times of economic crisis, when job offers decline and qualification requirements remain high, access to the job market becomes increasingly difficult especially for young people who lack general or vocational education. Learning and knowledge, however, are not always recognised with formal certificates and this is the case with competences gained through non-formal education. The knowledge and skills acquired through non-formal learning are obviously important in the fight against youth unemployment and must, as such, be recognised. Bearing this in mind, the Congress of Local and Regional Authorities of the Council of Europe recommends that the Committee of Ministers invite member States to take several measures proposed in this recommendation. |
Afkondiging / Promulgation : |
24/04/2013 |
Type instrument : |
resolutie / resolution |
Vaste link: |
http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1612 |