
Titel : |
Children's contact with their incarcerated parents: Research findings and recommendations. |
Documenttype: |
artikel |
Auteurs: |
Poehlmann, Julie, Auteur ; Dallaire, Danielle, Auteur ; Loper, Ann Booker, Auteur ; Shear, Leslie D., Auteur |
Uitgegeven: |
Washington, DC : American Psychological Association |
Publicatiedatum: |
2010 |
Tijdschrift: |
American Psychologist Vol. 65, No. 6 |
Paginering : |
p. 575-598 |
Taal : |
Engels (eng) |
Trefwoorden: |
Gezin:Gezag en omgang Justitie:Kinderen van ouders in detentie Kinderrechten (inter)nationaal:Landen en regio's:Amerika:Noord-Amerika:Verenigde Staten
|
Samenvatting: |
Ongeveer 1.7 miljoen kinderen hebben ouders die in de gevangenis zitten in de Verenigde Staten, en mogelijk miljoenen andere kinderen hebben één ouder die opgesloten zit in de cel. Veel kinderen die hier mee te maken hebben, ervaren verhoogd risico op het ontwikkelen van gedragsproblemen, falen op school en middelenmisbruik. Voor een groeiend aantal kinderen, opgesloten ouders, zorgverleners en professionals is het ouder-kind contact gedurende de periode van gevangenschap een zeer belangrijk aspect. In dit artikel presenteren de auteurs een conceptueel model om een raamwerk aan te bieden waarbinnen men de bevindingen kan interpreteren in verband met het contact tussen ouders en kinderen, waarbij de ouders opgesloten zijn. Op basis van dit onderzoek presenteren de auteurs hun initiële aanbevelingen voor het contact van kinderen met hun ouders die opgesloten zijn, en suggereren ze gebieden voor toekomstige interventie en onderzoek met deze kwetsbare bevolkingsgroep. |
Summary: |
Approximately 1.7 million children have parents who are incarcerated in prison in the United States, and possibly millions of additional children have a parent incarcerated in jail. Many affected children experience increased risk for developing behavior problems, academic failure, and substance abuse. For a growing number of children, incarcerated parents, caregivers, and professionals, parent–child contact during the imprisonment period is a key issue. In this article, we present a conceptual model to provide a framework within which to interpret findings about parent–child contact when parents are incarcerated. We then summarize recent research examining parent–child contact in context. On the basis of the research reviewed, we present initial recommendations for children's contact with incarcerated parents and also suggest areas for future intervention and research with this vulnerable population. |
Link naar een elektronische bron: |
http://psycnet.apa.org/index.cfm?fa=buy.optionToBuy&id=2010-17989-004 |
Vaste link: |
http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=1700 |
|