Titel : |
Vrije tijd van jongeren in residentiële voorzieningen: persoonlijke ruimte of hulpverleningsruimte? |
Documenttype: |
onderzoek |
Auteurs: |
Schraepen, Beno, Onderzoeker ; Maelstaf, Hilde, Onderzoeker ; Dehertogh, Britt, Onderzoeker ; Halsberghe, Marjan ; Van de Mosselaer, Katrien |
Taal : |
(nla) |
Trefwoorden: |
Kinderen in kwetsbare situaties Vrije tijd, spel en cultuur Vrije tijd, spel en cultuur:Jeugdwerk
|
Samenvatting: |
In opdracht van het Departement Cultuur, Jeugd, Sport en Media werd het onderzoek gevoerd naar de
vrije tijd en de vrijetijdsbeleving van kinderen en jongeren in de residentiële hulpverlening. Het onderzoek
bevindt zich op het snijpunt van vrije tijd in residentiële voorzieningen en de participatie aan vrijetijds- of
jeugdwerkactiviteiten: Welke rol spelen residentiële voorzieningen in de vrijetijdsbesteding van de jongeren
die er verblijven? Hoe ervaren deze jongeren het aanbod? Doen ze mee met de jeugdwerkactiviteiten
buiten de voorziening? Welke rol kan het jeugdwerk spelen? |
Summary: |
Commissioned by the Department of Culture, Youth, Sports and Media, research was conducted into the
leisure time and the leisure experience of children and adolescents in residential care. The research
is located at the intersection of leisure in residential facilities and participation in leisure or
youth activities: What role do residential facilities play in the leisure activities of young people who are staying there? How do these young people experience the activities? Do they participate in the youth work activities outside the facility? What role can youth work play? |
Onderzoekstype : |
Theoriegericht onderzoek - Projectmatig onderzoek/Praktijkgericht onderzoek |
Discipline : |
Jeugd en Sportstudies |
Methodologische dimensies : |
Telefonisch/Face-to-face/Kwantitatief onderzoek/Kwalitatief onderzoek/Diepte- en/of expertinterviews/Momentopname, crossectioneel/Regionaal/Individuen (direct betrokkenen, kinderen) bestuderen of bevragen/Individuen (direct betrokkenen, volwassenen) bestuderen of bevragen/Individuen (intermediairen) bestuderen of bevragen/Organisaties bestuderen/Processen bestuderen |
Vaste link: |
http://www.kekidatabank.be/index.php?lvl=notice_display&id=3434 |